Tréningek
A csapatépítő programok során a résztvevők olyan szokatlan helyzetekbe, szituációkba kerülnek, vagy olyan feladatokat kell végrehajtaniuk, amelyek eltérnek a mindennapi rutintól.A feladatok megoldásához jó döntéseket kell hozniuk, együtt kell működniük a csapattársakkal, néha túl kell lépniük saját korlátaikon a siker érdekében. Fontos szerepet kap a kommunikáció, a stratégia, a kreativitás, a bizalom, az önismeret.
A feladatok végzése során a résztvevők megismerhetik saját rejtett képességeiket, kollégáik erősségét vagy gyenge pontjait, miközben egy felejthetetlen élménnyel lesznek gazdagabbak.
A csapatépítő programok összeállításakor figyelmet fordítunk az egyéni igényekre és sajátosságokra, de fontos szempont az is, hogy a résztvevők számára élvezetes és megoldható feladatokat javasoljunk.
A tréning során a résztvevők csapatokban dolgoznak, az eredményeket a program végén értékeljük.
Vezető képzések
Vannak, akik vezetőknek születtek és vannak, akik vezetővé válnak.
Mi az utóbbiaknak tudunk akár egyéni akár vezetői csapatoknak fejlődési irányokat mutatni, gyakorlati megoldásokkal.
- Mitől lesz valaki hatékony vezető?
- Melyek a jó vezető tulajdonságai?
- Mitől válik valaki jó vezetővé, akit követni akarnak?
- Hogyan lehet úgy irányítani, hogy a csapat önként és lelkesen kövesse?
- Miért fontos egy vállalkozás, egy cég életében a folyamatos vezetőképzés?
- Keressük meg együtt ezekre a kérdésekre a válaszokat.
Nem hiszünk a panel megoldásokban, egyénre, cégre szabott megoldásokkal dolgozunk közösen a partnereinkkel.
A tréning célja: Az egyénekben lévő erősségeket a mindennapi vezetői feladatokban előnnyé kovácsolni.
Meditáció ereje a hétköznapokban
Ma már elfogadott a meditáció hatása és ereje. Már nem csak a szerzetesek kiváltsága, elérhető mindenki számára. A felgyorsult világunkban egyre nagyobb igény van egy kis tudatos lassulásra, ami fokozza az életenergiánkat és a teljesítő képességünket. Ez a látszólagos kettősség adja az igazi erejét.
A tréningen a résztvevők megismerik és kiválasztják a számos meditációs technika közül a számukra leginkább ideális meditációs technikát.
A meditáció fajtái, módszerei és technikáinak bemutatása, tudományos kutatások tapasztalatainak alátámasztásával. Számos pozitív élettani hatásának megismerése és megtapasztalása.
Hogyan tudjuk beilleszteni a hétköznapi felgyorsult világunkba?
Időgazdálkodás
Mindenkinek mást jelent az idő. Az időt nem, csak a tevékenységet lehet menedzselni. Vállalati szempontból felértékelődik a másik ideje is, hiszen az eredményeket együtt, KÖZÖSEN érik el.
- Hogyan lehet az időgazdálkodást, másképp megközelíteni?
- Hol folyik el, hogyan lehetne még hatékonyabbá tenni a rendelkezésre álló időkeretet?
- Hol vannak azok a folyamatok, amelyeket egy kis odafigyeléssel, lehet még optimalizálni?
- Melyek azok a tevékenységek, amelyek alaposabb tervezéssel, hatékonyabbá tudunk tenni?
- Melyek azok az eszközök, fejlesztések, lehetőségek, amelyek támogatják a hatékony időgazdálkodást?
Nehéz, kritikus ügyfelek kezelése
Mivel nincs két egyforma ügyfél, így a felmerülő helyzetekre keresünk optimális megoldást minden szereplő elégedettségére. Cégre szabott megoldásokkal dolgozunk. Az ügyfél akkor is ügyfél, ha nem a legkedvesebb formáját hozza. Őt is ki kell szolgálni.
- Mitől mondjuk valakire „nehéz, kritikus” ügyfél?
- Hogyan tudom egy kevésbé együttműködő ügyféllel a kapcsolatot tartani?
- Milyen kommunikációs eszközök segítik a munkámat egy problémás ügyfélnél?
- Mikor mondhatom azt, „Ön nem lesz a mi ügyfelünk!” ? Mert VAN az a pont amikor már veszteség egy problémás ügyfél és nem nyereség.
Meeting vezetés, meeting kultúra
A meetingek egyik sajátossága, nincs arányban a rájuk szánt idő az eredménnyel, így mindenképp érdemes átformálni a „megszokott” meetingeket.
Miért fontos a JÓL megszervezett meeting? – ha a 10 főből álló csapat minden tagja hetente csak egy órát tölt feleslegesen meetingen, az éves szinten 500 értelmetlen munkaórát jelent a szervezet számára
Meggyőzés, tárgyalástechnika
Tárgyalási folyamat felépítése.
Milyen kommunikációs eszközöket kell alkalmazni a folyamat során?
A meggyőzés lépéseit, technikáit nem különítjük el, magától a tárgyalási folyamattól, hiszen fontos része.
A tárgyalástechnikai tréning fontos eleme a kérdezéstechnika. Milyen kérdésekkel tudjuk irányítani a tárgyalást és a meggyőzési folyamatot? Megfelelő kérdésekkel a felmerülő kifogásokat is professzionálisan lehet kezelni.
A tárgyalástechnikai tréningek döntő pontja, a lezárás. A lezárási pontok észlelése és az adott pillanatban történő alkalmazása.
Egyéniségek vagyunk, így többféle kommunikációs megoldást mutatunk, amit mindenki a saját habitusára tud formálni.
Helyzetgyakorlatokkal, szituációs elemekkel mélyítjük a megszerezett az információk rögzülését.
Stresszkezelés, rekreációs technikák
A tréning fontos eleme a stresszfaktorok felismerése, beazonosítása azok kezelése és ezek csökkentése a mindennapok folyamán.
A stressz az élet mozgató rugója, nem minden esetben negatív tényező, viszont a határvonalat meg kell húzni, mivel ha átvált distressz-re akkor már romboló hatása van. Sok esetben a fel nem oldott, hosszútávú stressz helyzetek kiégéshez vezetnek.
A stresszoldó, rekreációs technikák bemutatása, gyakorlatokkal történő elsajátítása lehetővé teszi, tartós stressz okozta negatív hatásokat elkerüljük. A tréningen számos megoldás ismertetése, annak érdekében, hogy minden résztvevő megtalálja a számára ideális megoldást.
Ezek a rövid, „villám” rekreációs technikák lehetnek például: légzőgyakorlatok, meditációs technikák, bizonyos kordinált mozgások stb. Ezt úgy kell látni, mint egy kiadós edzés után a nyújtás szerepe, ha elhanyagoljuk a nyújtást, akkor a szervezet egy idő múlva, benyújtja a számlát. A stresszoldására is érdemes úgy tekinteni, mint az idegrendszerünk szelepének a kioldása.
Szervezeti változás, válságkezelés
A változás a fejlődés része. Egy szervezeten belül az állandóság adja a munkatársak biztonságérzetét, viszont a növekedésre, az előre lépéshez változásra van szükség.
A szervezeti változások zökkenőmentes kezelése a cél. Megtalálni mindenki számára a legalacsonyabb feszültséget okozó megoldást.
A szervezet tagjai, mint az előttünk álló változás résztvevői, az alábbi folyamaton keresztül érzékelik, követik és képesek befogadni a változást, az újszerű működés tényét. Ezeket a lépéseket dolgozzuk fel a tréning során, megmutatva hogyan lehet a legkisebb konfrontációval az egyes szinteken (dolgozó, csoportvezető, középvezető, igazgató, stb) kivitelezni az új módszer, új helyzet bevezetésének sikeressége érdekében.